Чатботът е компютърна програма, задвижвана или от правила, или от изкуствен интелект (или от двете!), който взаимодейства с човек през интерфейс за чат.
95% от потребителите не са готови да направят покупка или запитване при първото си посещение. Дори да се интересуват от бранда ви, най-вероятно ще се нуждаят от повече информация и може би отговори на няколко въпроса, преди да конвертират (направят поръчка).
В много случаи отзивчивостта към техните въпроси може да е решаващ фактор за конвертиране. За съжаление много бизнеси не отговарят достатъчно бързо на въпросите на клиентите, за да постигнат целите, които са си поставили.
Ако вашият бизнес се задвижва от запитвания – може би се чудите как е възможно да отговорите на всички запитвания в срок от 5 минути?!
Дори да имате най-отдадения екип за продажби на света, най-вероятно няма да могат да проверяват и да отговарят на запитвания толкова често. Но само, защото това е често срещан проблем не означава, че не трябва да работите, за да го поправите.
Някои компании се опитват да разрешат този проблем, като добавят лайв чатове към сайта си. В повечето случаи този канал е „екипиран“ със служители от поддръжката, които да отговарят на прости запитвания и да предават новите запитвания към екип Продажби, когато са свободни.
Но освен, ако вече нямате екип на разположение 24/7, който да чати на живо с вашите клиенти – това може да е много скъпо решение.
Чатботовете са идеални за тази цел. Те събират информация, която принципно се попълва в контактни форми, но по много по-ангажиращ за потребителя начин.
Събраната информация може лесно да се синтезира и пренасочи към различните отдели.
Чатботовете опростяват този процес. В допълнение на събирането на информация за запитванията, ботът може да идентифицира качествени запитвания и да ги приоритизира за екипа ви.
Вие можете да се възползвате максимално от съдържанието, като „обучите“ чатбота да насочи посетителите точно към тези ресурси, които са релевантни на интересите и въпросите им.
Ако посетител попита въпрос, който вече е бил отговорен на сайта, ботът отговаря с кратък отговор, заедно с линкове за по-задълбочена информация.
По този начин не само помагате на потребителите да намерят информацията, която търсят, но и да максимизирате стойността на всеки ресурс на вашия сайт.
Това означава, че с интеграция с чатбот можете да елиминирате тези задачи от плещите на служителите си.
Това ще им помогне да се фокусират върху по-сложни и важни задачи и да асистират на клиентите дори по-ефективно.
Екипът на „Дигитален маркетинг БГ“ изработва чат ботове в съответсвие с тематиката и семантичното ядро на вашия бизнес. Свържете се с нашия екип, за да обсъдим детайлите по интеграцията на вашия чат бот и бъдете стъпка пред конкурентите си!
Пример за чат бот, инсталиран от нашия екип, може да видите тук: https://lp.svsolutions.eu/
Дигитална агенция „Дигитален маркетинг БГ“ изработи специална чат бот система за Viber за Направление „Архитектура и градоустройство“ към Столична община.
Очакваме вашето запитване за изработка на чатбот 🙂