Коронавирусът и въздействието му върху бизнеса и дигиталния маркетинг | Дигитален маркетинг БГ
15934
post-template-default,single,single-post,postid-15934,single-format-standard,cookies-not-set,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-13.6,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.5,vc_responsive
 

Коронавирусът и въздействието му върху бизнеса и дигиталния маркетинг

Коронавирусът и въздействието му върху бизнеса и дигиталния маркетинг

Човешките животи са от първостепенно значение, когато говорим за изключително сериозната тема за коронавируса. И все пак е разумно да се разгледа въздействието, което пандемията може да има, включително това върху икономиката и дигиталния маркетинг.

Въпреки че дълбочината на въздействието е трудно да се предвиди, има индикации, че може да има т.нар. „пулсиращ ефект”, ако настоящата ситуация се запази или влоши.

Предлагаме Ви някои от най-съществените трендове, оформени след ситуацията с коронавируса:

 

Тенденция за пазаруване от вкъщи

 

Има публикувани видеоклипове на китайския град Ухан, които показват пусти улици. Други засегнати градове по подобен начин също са зловещо пусти.

Предполага се, че ако огнището на коронавируса се влоши, повечето покупки ще се извършват онлайн. Причината е, че голяма част от хората ще се откажат да напуснат домовете си, за да пазаруват, страхувайки се от заразата.

 

Отмяна на конференции и обществени събития

 

Забелязва се все по-голяма честота на отмяна на обществени събития и маркетингови конференции. Rakuten Advertising току-що отмени събитието си в DealMaker London, което беше насрочено за 1 април 2020 г.

Google отмени тяхната конференция на CloudNext на 6 април 2020 г. в Сан Франциско и реши вместо това да го предава онлайн, като същевременно отмени и събитие в Лас Вегас, насрочено за март.

 

„Страданието на туризма”

 

Председателят на IAC предупреди, че се очаква Expedia да спечели от 30 до 40 милиона долара по-малко заради ефектите на коронавируса.

Пътуването само по себе си е една от най-стратегическите икономически ниши. Във връзка с коронавируса обаче, това се отразява изключително негативно и на местните туристически компании, хотели, къщи за гости, ресторанти и т.н.

 

Недостиг на продукти

 

По повод коронавируса стана ясно, че огромен брой вносители и производители на китайски стоки прекратяват дейността си. Както добре знаем, китайските продукти представляват значителна част от всички продукти в световен мащаб. Независимо в коя държава се намирате, вероятността търговците в нея да търгуват с китайски стоки е голяма. По този начин икономиката на съответната страна неминуемо страда, също както и крайния потребител.

Цитираме Ви мнение на Harvard Business Review в този ред на мисли:

„Прогнозираме, че пикът на въздействието на Covid-19 върху световните вериги за доставки ще настъпи в средата на март, принуждавайки хиляди компании да заглушат или временно да затворят инсталациите за производство и производство в САЩ и Европа.”

“Най-уязвимите компании са тези, които разчитат силно или единствено на фабрики в Китай за части и материали. Активността на китайските производствени предприятия е намаляла през последния месец и се очаква да остане в този тренд с месеци. “

 

Въздействие на коронавируса върху SEO оптимизацията

 

Маркетинговото общество е склонно да мисли за SEO оптимизацията за един от най-силните рекламни канали по наше време. Но класирането в търсачките е само една от стъпките по пътя към върха. Основната цел на маркетолозите по цял свят са продажбите (конверсиите).

Класирането на топ позициите не означава нищо, ако няма възвръщаемост на инвестициите и това се случи в рецесията през 2008 г., като продажбите се сринаха в широк спектър от индустрии.

Коронавирусът засяга и дигиталните SEO агенции, тъй като свиването на разходи на клиентите означава, че те няма да могат да отделят същите средства като преди развиването на пандемията.

Някои отрасли все пак успяват да запазят или дори увеличат печалбата си. Все пак е редно да се отбележи, че много от тях трябваше да намалят таксите за маркетингови услуги, за да задържат дългосрочни клиенти, чиито доходи спаднаха заради коронавируса и неговите странични ефекти за бизнеса.

 

Екипът на „Дигитален маркетинг БГ” ви съветва да вземете необходимите мерки за борба с коронавируса като от ключово значение е да пазите освен себе си и заобикалящите ви хора.

Все пак, препоръчваме Ви да не се поддавате на масовата психоза и да опитате да продължите настоящия си начин на живот.

 

По материали на Searchenginejournal.com



Позвънете ни

Копирането на съдържанието е забранено!