
10 май 8 тенденции в SEO оптимизацията през 2023 година (част 2)
Тенденция 3. Експертност, авторитетност, надеждност (Е-А-Н)
Експерност, авторитетност и надеждност са вечни тенденции, които остават актуални година след година. И 2023 година не е изключение. Особено ако платената промоция стане по-малко популярна, а всички се насочат към органичното търсене. Освен това, Google неотдавна потвърди, че E-A-Н ще се прилага все повече като важен SEO фактор за класирането в търсачката.
Има много фактори, които допринасят за E-A-Н сигнали: експертизата на авторите, връзки от надеждни източници като Уикипедия и съответни сайтове в нишата, и т.н. Изказванията от нишови експерти и водещи мнения също допринасят значително за E-A-Н на сайта ви. Например, ако пишете за готвене и ресторанти, тогава упоменатите от ресторанти, хранителни блогъри и готвачи (както местни, така и световноизвестни) ще помогнат значително за подобряване на класирането ви.
Желанието да се постигне по-висока позиция в резултатите от търсенето чрез E-A-Н сигнали ще доведе до увеличаване на цените на SEO услугите, защото:
• Статиите на експертни автори ще станат по-скъпи;
• Услугите за изграждане на връзки като обръщане към сайтове ще струват повече;
• Авторитетните медии ще увеличат цената на платените публикации;
• SEO агенциите ще вземат повече пари.
Какво да правим?
Трябва да бъдем по-внимателни и осъзнати, когато изграждаме и развиваме лични брандове. Новата реалност прави необходимо не само да изградим професионалната си експертиза, но и да я направим популярна пред хората и търсачките. Бъдете активни на публични събития във вашата ниша и участвайте в конференции, интервюта, подкасти, интервюта, конференции и други – всичко това ще помогне на вас и на вашата марка да бъдете известни. Това важи и за личните брандове на авторите на вашето съдържание.
Тенденция 4. Прекомерна употреба на изкуствен интелект за генериране на съдържание
Поради нарастващите цени на добрите автори, SEO специалистите ще се опитат да пестят колкото се може повече при създаването на съдържание. Затова инструментите за генериране на съдържание с изкуствен интелект ще станат все по-популярни, тъй като са по-евтини от реалните автори (някои AI писатели дори са безплатни). Въпреки че AI авторите на съдържание стават все по-добри всеки ден, все още не са способни да заменят напълно хората.
Мързеливите SEO специалисти, които прекалено много разчитат на AI съдържание, е много вероятно да попаднат в капана на полезното обновяване на Google, което има за цел да намали рейтинга на нискокачествено и спам съдържание.
Какво да правим?
Въпреки че AI авторите на съдържание не могат да заменят хората, те ни могат помагат много. Затова да отричаме бъдещето и да игнорираме AI не е най-добрата идея – бъдещето вече е тук!
Накарайте AI генераторите на съдържание да работят за вас, но внимавайте да не получите наказание от Google. Например можете да генерирате някои части от съдържанието с AI, след което да ги редактирате ръчно – добавяйки липсващата информация или изтривайки парчетата, които не са структурирани правилно от изкуствения интелект. Така внасяте добавена стойност и избягвате риска да бъдете засегнати от полезното обновяване на съдържанието.
AI инструментите могат да се използват и за машинно локализиране на уеб страници. Имайте предвид, че машинните преводи изискват ръчно редактиране, така че качването на големи количества сурови машинни преводи на вашия сайт не е най-добрата идея.