8 тенденции в SEO оптимизацията през 2023 година (част 1) : Дигитален маркетинг БГ
16151
post-template-default,single,single-post,postid-16151,single-format-standard,non-logged-in,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-13.6,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.5,vc_responsive
 

8 тенденции в SEO оптимизацията през 2023 година (част 1)

8 тенденции в SEO оптимизацията през 2023 година (част 1)

Новата 2023 г. вече чука на вратата ни, затова главният SEO оптимизатор от екипа на „Дигитален маркетинг БГ“   реши да запознае аудиторията с  бъдещите SEO тенденции за следващите няколко години. Въпреки че SEO оптимизацията е изключително променлива, когато става дума за прогнози, хубаво е да знаете какво да очаквате от Google занапред и за какво да бъдете подготвени.

Скъпи приятели, когато започнах своето SEO проучване, с изненада открих, че повечето SEO тенденции за изминалата година дублираха тези от предишните години, като единственото по-различно важно събитие беше Google Spam Update.

Така че, за да не повтарям многократно казаното, направих мое собствено проучване за предстоящите SEO тенденции през 2023 г. И чрез него успях да намеря някои изключително любопитни факти и да получа експертни мнения, които ще споделя с вас в тази публикация. Приятно четене 🙂

Тенденция 1. Google Ads отстъпва на органичното търсене

Ако погледнете последните отчети за приходи от реклами в Google Търсене, ще видите ясна низходяща тенденция. Докладът, публикуван през октомври 2022 г., сочи, че приходите от Google Ads са се увеличили само с 4,25%.

 

 

Приходите от реклами на Microsoft Bing вървят малко по-добре, но също не показват стабилен растеж: отчетът от октомври 2022 г. показва само 16% увеличение.

В допълнение към намаляващите приходи от реклами, голям брой маркетингови агенции съобщават, че средните разходи за много оферти са намалели. За да се уверим, че това не са просто слухове, ние проверихме нашите собствени рекламни кампании. Видяхме спад на офертната цена до 50% в сравнение със същия период през предходните години. Единственият незасегнат регион в световен мащаб се оказаха САЩ.

Икономическата прогноза на МВФ също е далеч от оптимистичната: финансови експерти казват, че 2023 г. вероятно ще бъде годината на голямата рецесия. Съдейки по предходни години, платеното промотиране е първото нещо, от което бизнесът се лишава, когато настъпи подобна финансова криза.

Освен песимистичните икономически прогнози трябва да имате предвид и човешкия фактор. Хората са по-малко склонни да кликват върху фрагменти, които са изрично маркирани като реклама . Това се случва, защото повечето потребители смятат платените реклами за по-малко ценни от органичните резултати (платени = по-малко надеждни). Между другото, това може да е една от причините, поради които Google планира да промени етикета на рекламата на Sponsored , което изглежда малко по-достоверно в очите на потребителя.

Намаляващата популярност на платените реклами може да сигнализира само за едно нещо – фирмите ще положат повече усилия, за да успеят в органичното търсене. С други думи, SEO оптимизацията става почти задължителен елемент в маркетинговите стратегии на фирмите.

 

Какво трябва да направите?

 

Ако смятате, че вашият бизнес трябва да намали платената промоция, тогава нямате друг избор, освен да оптимизирате по-добре за органично търсене.

Напротив, ако искате да преодолеете идващата рецесия, като инвестирате повече в рекламата си, внимателно преразгледайте рекламните си кампании. Тъй като цените на офертите са намалели в някои ниши и региони, може да откриете нови рекламни възможности, които преди това са били твърде скъпи за вас.

Не забравяйте да инвестирате много повече в SEO и да наблегнете на органичните резултати. Наемете качествен SEO специалист, който може да ви помогне да преборите конкуренцията във вашата бизнес ниша.

 

 

Докато платената реклама отстъпва своите позиции, SEO продължава да се развива с бързи темпове. И компаниите ще трябва да се изравнят с най-новите SERP тенденции, за да останат на повърхността в органичното търсене.

В настоящето и през следващите няколко години представените фрагменти (Rich Snippets) и резултатите с нулево кликване (Zero-click results) изглеждат едни от най-силните фактори за SERP. В повечето случаи това реално е едно и също нещо — резултати от търсене, които се появяват в горната част на SERP, за да допълнят информацията, която потребителят търси.

Представяме ви и нагледен пример:

 

 

Честно казано, SEO оптимизаторите дори и в световен мащаб все още не са на единно мнение как да третират резултатите с нулево кликване. От една страна, тези резултати „крадат“ кликвания и трафик от други фрагменти за търсене, тъй като потребителите получават това, от което се нуждаят, директно. От друга страна, проучванията показват, че потребителите на Google кликват по-често върху представени фрагменти.

Необходимо е да се отбележи, че различните проучвания отчитат различни резултати в зависимост от изследователската методология. Но така или иначе тенденцията е ясна – резултатите с нулево щракване отнемат сериозен дял от органичните кликвания. Те наистина привличат вниманието и са поставени в горната част на SERP, така че вероятността потребителят да кликне върху тях, за да получи допълнителна информация, е доста висока.

 

Какво трябва да направите?

 

Google често използва структурирани данни, за да изтегли информация от вашия сайт до резултати с нулево кликване. Така че първото нещо, което трябва да направите, е да приложите маркиране на структурираните данни, като например посочване на често задавани въпроси, навсякъде, където е подходящо във вашия сайт.

Освен това можете да проучите кои ключови думи задействат SERP функции по-често от други и да актуализирате съдържанието на сайта си, за да спечелите повече фрагменти.

Обърнете внимание на това какви ключови думи задействат функциите на Google SERP. Ако тези ключови думи имат потенциала да ви донесат много кликвания и вашите страници все още не се класират за тях, тогава със сигурност има накъде да надграждате.

Oчаквайте скоро Част 2!



Позвънете ни